Selasa, 29 Desember 2015

Wahabi yang Anak Emas Yahudi



DutaIslam.Com - Yahudi adalah bangsa Israel yangg sangat benci kepada Tuhan Nabi Muhammad SAW hanya kerana Nabi akhir zaman itu bukanlah lagi dari Bani israel. Mereka bangsa yang terlalu tebal asobiahnya, sehingga mereka sanggup bermusuh dengan Tuhan.

Sebab itu mereka cetuskan Ajaran anti Tuhan- anti Islam, sekularisme dan menyebarkannya ke seluruh dunia. Yahudi juga dikenali sebagai Zionis. Gerakan ini mula di susun rapi setelah Theodore Herl (pengasas organissasi yahudi internasional) menulis buku "Negara Yahudi" pada 1896. 

Konsep Zionisme yang menganggap kaum yahudi adalah bangsa terpilih menjadi kuasa terunggul untuk memerintah dunia ini. Memerintah dunia ini dari bukit Zion atau sion di jarussalem sebagai pusat pemerintah yahudi.

Disinilah terletaknya masjidil Aqsa yang telah wujud sejak zaman Nabi Ibrahim A.S ia adalah tapak bersejarah bagi semua agama samawi. Namun, kerana Yahudi dan Kristian menolak Nabi Muhammad SAW, maka Baitul Maqdis menjadi rebutan antara yahudi, kristian dan Islam. Baitul maqdis adalah kota ketiga terbesar umat Islam selepas Makkah Mukarramah dan Madinah Al-Munawarah.

Makkah Al-Mukarramah:
1) terdapat kaabah dan masjidil Haram,
2) Tanah kelahiran Rasulullah SAW
3) Tapak kenabian Muhammad SAW.

Madinah Al-Munawarrah
1) Terdapat Masjid Nabawi.
2) Terdapat jasad Rasulullah SAW.
3) Terbina Daulah Islam pertama dimana Yahudi terhalau dari Haramain (Makkah dan Madinah).

Baitul maqdis
1) terdapat masjidil Aqsa
2) Kiblat pertama umat islam sebelum diubah ke Masjidil haram
3) Negeri Isra dan miraj tempat perhentian terakhir sebelum Rasulullah SAW Mi'raj ke Sidratil Muntaha.

Pada 639M dibawah pemerintahan khalifah Umar Al-Khattab, Gabenor Amru bin Ash berjaya menawan Baitul Maqdis dengan aman damai. Pada 1099M perang salib pertama, Baitul maqdis jatuh ketangan kristian. Pada tahun 1189M Salahuddin Al-Ayubi menawan semula Baitul Maqdis dari tangan Richard The Lion Heart. Maka sempurnalah tiga kota suci ini berada dalam khalifah Islamiyah hingga 1917M. Dendam Yahudi terhadap Nabi Muhammad SAW dan Islam semakin mendalam.

Satu konpirasi dirancang begitu rapi untuk menentang kebangkitan Islam dari dalam. Yahudi mendirikan pusat Studi Islam untuk melatih ejen-ejen perisikan untuk menyusup ke dalam masyarakat islam. Tahun 1822 didirikan "Society Asiatic of Paris, di Paris". Tahun 1823 Royal Asiatic Society of Great Britain and Ireland didirikan di Inggeris; Tahun 1842 American Oriental Society, didirikan di Amerika; Tahun 1916 University Of london mendirikan School Of Oriental Studies sekarang menjadi SOAS (School of Oriental and African Studies). Ejen-ejen Orientalis itu dihantar ke negara-negara Islam dan untuk menyamar sebagai Ulama.

Diantara tokoh-tokoh orientalis dari Yahudi dan Kristian yang menyusup ditengah-tengah umat islam adalah Mr. Hempher (Syaikh Muhammad Majmui) pada tahun 1710 dihantar oleh British ke Mesir, turki, iraq, hijjaz dan sekitarnya. Mr. Christiaan Snouck Hurgronye (Syaikh Abdul Ghaffar) 1857-1936) di Aceh dan Nusantara. Duncan Black MacDonald (1863-1943) dihantar ke Amerika dan menjadi rujukan cenderakawan Islam dari seluruh dunia.

Apa itu WAHABI?
Wahabi adalah satu fahaman yang diasaskan Oleh Muhammad Bin Abdul Wahab. Fahaman ini dinisbahkan atas nama bapaknya Abdul Wahab kepada WAHABI, Tidak kepada namanya sendiri kepada Muhammadi. ini kerana kesepakatan Ulama supaya Umat Islam tidak keliru dengan Fahaman yang dibawa Oleh Muhammad bin Abdul wahab dan Ajaran yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

Muhammad bin Abdul Wahab adalah orang yang Lemah Ingatan dan Gagap. Ayah dan Abangnya sendiri menganggap beliau tidak siuman (tidak normal). Muhammad bin Abdul wahab sangat terpengaruh dengan ajaran Ibnu Taimiyah yang mengasaskan fahaman Mujasimmah. kemudian dia mengembara dan belajar di BASRAH. berguru dengan Syaikh Muhammad Al-Majmui Yaitu Mr. Hempher. Beliau adalah seorang yang pakar bahasa Arab, turki, parsi dan telah lama mempelajari islam.

Mr. Hempher merasuh/merayu Muhammad bin Abdul Wahab dengan hadiah Mutaah 2 orang agen perempuan Yahudi yang menyamar sebagai muslimah. Maka dengan Mudah Yahudi mengatur untuk mengajar Muhammad Bin Abdul wahab tentang fahaman yang baru yang sesuai dengan rancangan yahudi. Dengan ajaran yang baru itu, Muhammad bin Abdul Wahab kembali ke kampungnya, Namun ditentang dan diusir oleh bapaknya seorang Ulama Sunni (Ahlus Sunnah Wal Jamaah).

Kerjasama Yahudi, Keluarga Al-Saud dan Golongan Wahabi membentuk kerajaan Arab Saudi.
Selepas diusir oleh ayahnya, muhammad bin Abdul Wahab menyambung terus menyebarkan ajarannya itu ke seluruh Najd. Perjuangan yang disebarkan oleh muhammad bin Abdul Wahab itu dipantau oleh Mr. Henpher dan disokong oleh kerajaan British. Muhammad Bin Abdul Wahab membawa misi Yahudi kepada pemimpin-pemimpin Arab.

Pada Tahun 1747 Muhammad Bin Abdul Wahab bertemu dengan Muhammad bin Sa'ud, dia adalah keturunan Yahudi. Maka bergabunglah Muhammad Bin Abdul Wahab dengan Muhammad bin Sa'ud untuk mengembangkan ajaran wahabi. Diantara ajaran wahabi ialah, Siapa yang tidak ikut wahabi di anggap SESAT, KAFIR, HALAL DARAH dan HARTANYA DIRAMPAS.

Dengan fatwa Wahabi Ini, Maka orang-orang yang tidak ikut dengan Wahabi akan dibunuh dan hartanya dirampas. Kaum Wahabi melancarkan Perang didalam dan diluar wilayah Najd, seperti Yaman, Hijjaz, daerah sekitar Syria, dan Iraq. Mereka membantai 300 lelaki wilayah kota Al-Ahsa dan merampas harta milik mereka. Pasukan Muhammad Bin Sa'ud dan Muhammad Bin Abdul Wahab terus melakukan kekejaman keseluruh Arab. Siapa yang Taat kepada ajarannya Wajib berBai'at, bila melawan Wajib dibunuh dan harta miliknya dirampas.

Diantara Umat Islam yang paling banyak dibunuh oleh pasukan ini adalah, Keturunan Rasulullah SAW. Namun ada diantara keturunan Rasulullah SAW yang sempat melarikan diri ke Malaysia dan Indonesia. Peninggalan Rasulullah SAW dimusnahkan supaya Umat Islam tidak lagi membesarkan Rasulullah SAW dan keturunannya. Pada Tahun 1793 Muhammad Bin Abdul Wahab meninggal dunia, Namun ajaran Wahabi semakin mengembang dengan sokongan keluarga Muhammad Bin Sa'ud dan British atau Yahudi. Dinasti As-Sa'ud dan golongan Wahabi terus meluaskan jajahannya hinga pada tahun 1912, berjaya menguasai seluruh Najd.

Yahudi mencetuskan Revolusi Arab untuk menjatuhkan KekhalifahanUsmaniyyah
Ketika pemimpin Kekhalifahan Usmaniyyah telah diserang oleh Penyakit Al-Wahan. Agenda Yahudi seturusnya ialah menghapuskan pemerintahan para syarif Makkah yang bertindak sebagai penjaga Haromain. Yahudi melantik satu Agen Yahudi untuk masuk kedalam bangsa Arab.

Agen ini ialah ilmuan yang menguasai 6 bahasa Dunia, termasuklah bahasa Arab. Yahudi mencari siapakah Tokoh Bangsa Arab yang ambisius dan haus akan kekuasaan. Ditemukan tokoh bernama Sherif Hussin, wakil Kekhalifahan Usmaniyyah di haramain (Makkah dan Madinah). Yahudi berjaya menghasut dan menipu Sherif Hussain untuk membebaskan diri dari Kekhalifahan Usmaniyyah. Yahudi menaburkan semangat Nasionalisme untuk menentang Bangsa Turki dan memimpin Kekhalifahan Usmaniyyah.

Hubungan antara Yahudi dan Sherif Husain sangat dekat, Bahkan menjadi kawan karip putranya yang bernama Amir Faisal. Amir Faisal berpaling tadah dan memihak kepada Britain (Inggris Raya), sejak dari itulah kerajaan Arab jadi Tali barut Britain. Atas nasihat Yahudi, Sherif Hussain mengirim surat rahasia, untuk memohon bantuan tentara British dengan menjanjikan Sherif Hussain sebagai Raja bagi seluruh wilayah Arab, maka mudahlah Yahudi mengatur keluarga ini untuk merancang wilayah-wilayah kekuasaan KeKhalifahan Usmani sesuai dengan perancangan Yahudi.

Pada Tahun 1915 Britain (Inggris Raya) mula menduduki kawasan Iraq, akhirnya pada tahun 1917, Britain menduduki kawasan Palestina. Pada tahun 1918, tentera Britain menduduki pusat pemerintahan Turki Usmaniyyah, iaitu Istanbul. Perjanjian Faisal & Weizmann ditandatangani pada 3 januari 1919 dalam persidangan Paris. Weizmann adalah prasident Persatuan Zionis Dunia.

Selepas perjanjian itu, Weizmann menjadi Prasident pertama di negara Israel. Iraq diserahkan kepada Amir Faisal, Jerussalem atau Palestina diserahkan kepada Kristian, Baitul Maqdis diserahkan kepada Yahudi. Pada Tahun 1922, setelah selesai perang dunia pertama, persidangan di adakan.

Hasil persidangan adalah Sistem khilafah Islam dihapuskan. Kedua, Khalifah dibuang keluar negara. Ketiga, Harta Khalifah dirampas. Keempat, kerajaan Turki Baru ditetapkan atas dasar Sekuler dibawah pimpinan Mustafa Kamal. Wilayah-wilayah kekuasaan Turki usmaniyyah di ambil sebagai negara jajahan British, prancis dan itali.

Yahudi Melantik Wahabi sebagai Penguasa Haromain
Setelah kejatuhan Kekhalifahan Usmaniyyah, Negara-negara kecil seperti Kuwait, Yaman, dan lain-lain diserahkan kepada khabilah-khabilah yang dipilih oleh yahudi. Negara-negara kecil itu, semua tertakluk kepada jajahan British, Prancis dan Itali.

Janjinya kepada Sherif Hussain untuk mengangkatnya sebagai penguasa seluruh Arab hanyalah janji Kosong. Sherif Hussain hanya mendapat kerajaan Yordania yang kecil dan miskin. Inilah balasan bagi pengkhianat Islam. Pada Tahun 1925 keluarga As-Sa'ud berjaya menawan Kota Suci Makkah daripada Sherif Hussain.

Pada 10 Januari 1926 Abdul Aziz As-Sa'ud ditetapkan menjadi Raja Hijjaz di Masjidil Haram, Makkah. Pada tahun 1932 setelah menguasai sebahagian besar semenanjung Arab, Ibnu Sa'ud menamakan tanah gabunggan hijjaz dan Najd sebagai Arab Saudi.

Abdul Aziz ibnu Sa'ud kemudian menetapkan dirinya sebagai Raja Arab Saudi dengan sokongan Pihak British (Inggris). Paham Wahabi ditetapkan menjadi paham Resmi dalam Agama (yg mereka sebut Islam) di Arab Saudi dan dikembangkan ke seluruh dunia. faktanya banyak sekali pertentangan antara paham wahabi dengan ajaran-ajaran Islam yang sesungguhnya.

Mengapa Yahudi Mencipta Wahabi?
1) Yahudi sangat memahami, bahwa kekuatan umat Islam adalah pada kekuatan Ruhnya, yakni Ruh yang sangat kenal (ma'rifat) Cinta dan Takut kepada Allah SWT, oleh karena itu Umat islam harus dipisahkan dari Allah.

2) Yahudi sangat memahami, bahwa kehebatan Umat Islam karena mampu menghubungkan kekuatan Ruh dan kehidupan Lahiriyah. Ruh berhubungan dengan Aqidah dan akhlak yg diajarkan dalam Tasawuf. dan Urusan Lahiriyah mencakup perbuatan yg berkenaan dengan ibadah badaniyyan. Maka kedua urusan tersebut harus dihancurkan dengan menyebarkan ajaran-ajaran yg menyimpang dengan Al-Quran Dan Hadits. namun mereka berupaya membuat ajaran tersebut mirip dengan ajaran alquran dan hadits Supaya banyak umat Islam yg tertipu dengan ajaran tersebut.

3) Yahudi sangat memahami, Bahwa Kunci Kemenangan Umat Islam adalah karena Adanya Bantuan Ghaib dari Allah SWT, maka Yahudi menghapuskan keyakinan Umat Islam kepada Perkara Ghaib Itu. Ulama Sufi dan Tarikat yang mempunyai karamah dikatakan SESAT dan SYIRIK.
supaya umat Islam Membencinya dan Meninggalkannya.

4) Yahudi tahu, bahwa kekuatan Islam adalah berasal dari kecintaan Umat kepada Rasulullah SAW, Ahlul Bait, dan Para Sahabat Baginda SAW. Maka segala peninggalan atau amalan yang dapat meyuburkan kecintaan itu diMUSNAHkan dengan alasan Bid'ah, khurafat, dan Syirik serta lain-lain alasan yang diada-adakan. seperti halnya menuduh Perayaan Maulid sebagai Bid'ah yg menyesatkan.

5) Yahudi sangat memahami bahwa Selemah-lemah Umat Islam adalah Mereka sangat fanatik dan taqlid kepada ajaran agama yang diajarkan para Ulama. Oleh karena itu, Ulama baru dan Islam gaya baru haruslah diciptakan yang sesuai dengan Agenda Yahudi itu, yakni untuk menipu dan menghancurkan umat islam dari dalam.

6) Untuk menguasai Kota Suci Umat Islam Haromain (Makkah dan Madinah), Yahudi tidak dapat menghancurkannya seperti tempat-tempat yang lain karena ditakutkan Umat Islam sedunia akan bangkit dan menentang Yahudi.


Kejahatan Wahabi
1) Membuat Fatwa setiap yang Bid'ah itu sesat dan yang sesat itu neraka.

2) Membuat Fatwa Umat Islam yang tidak ikut ajarannya itu sesat, Halal Darahnya (harus dibunuh) dan Hartanya boleh dirampas.

3) Membunuh Keturunan Rasulullah SAW.

4) Menghukumkan Sesat kepada keturunan Rasulullah SAW dan Para sahabat yang Mulia.

5) Menganggap Alam Ruh Itu tidak ada.

6) Menolak adanya Alam Lahir dan Alam Ruh.

7) Memusnahkan peninggalan Rasulullah SAW.

8) Dalam mempelajari Ilmu Usuluddin atau Tauhid, harus menganut ajaran Ibnu Taimiyyah, yang menganggap Tuhan Itu berjisim (berbentuk) seperti makhluk atau mujassimah.

9) Didalam Fiqh dibenarkan mencampurkan adukkan mazhab dalam satu perkara. sehingga amalan tersebut tidak sah menurut semua mazhab.

10) Mengambil Sumber Al-Quran dan Hadith tanpa ijma' Ulama dan Qiyas. yakni mengambil makna zhahir dan makna terjemahan saja, yang rentan terjadinya kesalahpahaman.

11) Melarang keras Umat Islam berdoa dengan tawassul (perantaraan). Supaya doa banyak yang mardud atau tertolak.

12) Melarang menziarahi Kubur sekalipun Makam Nabi muhammad SAW. supaya umat islam lupa kepada kematian dan alam akhirat. sehingga umat islam lalai dan tetap dalam kemaksiatan.

13) menghancurkan bangunan atas tempat lahir Nabi SAW. supaya mereka lupa kepada ajaran-ajaran Nabi SAW.

14) Melarang memuji-muji Nabi seperti baca Qasidah, berzanji, Burdah, tahlil, dan sebagainya. Supaya tidak tumbuh rasa cinta kepada Rasulullah SAW.

15) Melarang Umat Islam merayakan dan memperingati Maulidur Rasul, Israk Mi'raj, dan semua perayaan hari kerayaan Islam yang lain.

16) Melarang belajar Sifat 20 dan menuduh sesat ajaran Asy'ari yaitu fahaman Kaum Ahlus sunnah Wal Jamaah. supaya umat islam terjatuh dalam ajaran ibnu taimiyah yang menyesatkan itu.

17) Melarang Amalan Tarikat, Umpamanya Tarikat Naqsabandiyyah, Syazali, Muhammadiah dan lain-lain tarikat. Supaya tidak ada ajaran yg menuntun agar hati umat islam menjadi bersih dari sifat-sifat yg diharamkan.

18) Mengundang Amerika untuk mengeksplorasi kekayaan minyak di timur tengah untuk kejayaan mereka.

19) Berkomplot dengan Amerika membina pengkalan tentera di Arab Saudi, supaya tidak ada yang mengganggu kekuasaan mereka.

20) Meminta bantuan tentara sekutu dalam perang, untuk menghancurkan Saddam Hussain, supaya kekayaan minyak tetap berada dalam genggaman mereka.

21) Mencetuskan Gerakkan Teroris seperti Al-Qaeda, dan lain-lain. Untuk memburukkan citra Islam.

22) Mengubah Arab menjadi Negara Yahudi, dan Haromain menjadi Kota Yahudi, dan lain-lain kejahatan yang merupakan konfirasi Yahudi seperti Punk, Skin Head, Black Metal, Chikano dan lain-lainnya. yakni Untuk menghapuskan keyakinan dan cinta Umat Islam kepada Allah SWT dan Rasulullah SAW. supaya umat islam mengikut cara hidup yahudi dan meninggalkan Tuhan Nabi Muhammad SAW.

Jelaslah bahawa tujuan Wahabi adalah untuk meninggalkan Allah SWT dan Rasulullah SAW dan mengikuti Yahudi. Wahabi adalah buatan Yahudi.

Siapakah yang akan memerangi Wahabi?
Wahai Umat Islam seluruh Dunia, Setelah kita tahu Rahasia ini, Marilah kita perangi Wahabi dan Yahudi dengan Langkah-langkah Ini.

1) Jangan terpengaruh dengan Ajaran wahabi, jaga diri dan keluarga Anda dari aliran Ini.

2) Berpegang teguhlah kepada Ahlus Sunnah Wal Jamaah, yaitu Aqidah yang diajarkan Imam Abu Hassan Al-Asy'ari dan Imam Abu Mansur Al-Muntaridi.

3) Kuatkan Hubungan dengan Allah SWT dan Rasulullah SAW, Kuatkan Hablum minal lah dan Hablum minal Nas (Hubungan Dengan Allah dan dengan sesama manusia).

4) Ber-fiqih dengan salah satu mazhab yang 4, Yaitu Syafi'i, Maliki, Hanbali dan Hanafi. jangan dicampur-campur.

5) Lawanlah Hawa Nafsu Buang segala Sifat Jahat dalam Diri Kita dengan berTasawuf berpandukan Imam Al-Ghazali.

6) Amalkan wirid dan zikir secara berdisiplin dan istiqamah atau amalkan Tarikat yang ada Guru Mursyid.

7) Jangan Mudah terpancing tawaran manis wahabi.

8) jangan sekali-kali terlibat dengan gerakkan militan.

9) Banyaklah bertaubat atas dosa-dosa sendiri dan dosa Umat Islam.

10) Berdoalah kepada Allah SWT supaya Allah SWT segera memberi pemimpin yang membawa kebenaran untuk menentang Wahabi dan menghapuskan ajaran ini.

Demikian inilah mengapa wahabi sangat dicintai oleh negara-negara kafir dan penguasa Yahudi dimanapun berada. [dutaislam.com/ ed]

Advertisement
edit post icon
POSTING LAIN Next Post
JUDUL LAIN Previous Post

2 komentar

HATI HATI.! TULISAN INI FULL PROVOKASI. !! Dengan gaya bahasa dan penyampaian yg argumentatif agar Ummat Islam mudah terpancing..!
Wahai tuan penulis.. Qiblat sholatmu kemana? Ibadah perjalanan hajimu kemana? Ke makkah Saudi Arabia atau ke Iran? Ka'bah ada dimana? Saudi Arabia atau Iran? Semenjak dahulu hingga kini kerajaan Saudi mengurusi, dan mempasilitasi pelaksanaan ibadah haji bahkan semakin baik dan baik demi ajaran Islam yg diperintahkan oleh Alloh dan RasulNya.. demi yang ada didalam salah satu rukun Islam. pelaksanaan ibadah haji hingga saat ini aman dan damai saja. tidak pernah terdengar satupun berita: bahwa kerajaan Saudi membantai jamaah haji fulan atau kelompok jemaah haji dari suatu negeri manapun karena tidak mengikuti ajaran apa yg kau fitnahkan yaitu (wahabi) ??? kecuali justru kericuhan dan kekacauan yg terjadi akhir2 ini karena sisebabkan oleh sekelompok kaum syiah laknatullohalaih.. yang nyata nyata benci terhadap Saudi Arabia... !! Kau lupa.. Makkah, Madinah dan baitul Makdis adalah tiga tempat suci yg akan selalu dalam penjagaan Alloh ta'ala dan semua ats kehwndak Alloh Ta'ala...
Wahai para pembaca kaum Muslimin yang semoga dirahmati Alloh Subhana'u wata'ala... Penulis lupa atau tidak tau bahwa Alloh maha kuasa, Alloh maha mengetahui apa yg dia tulis, apa yg dia hasutkan dan Alloh lah yg akan menjadi hakim baginya kelak. yang akan membalas dan menghukumnya kelak. akan kelakuannya dalam menghasut kaum muslimin...dan berkamuflase kebenciannya terhadap Islam...
DEMI ALLOH.! Alloh maha mengtahui. Wahai makhluk yang lemah... Dan Alloh maha pemberi balasan..!!
Kepada pembaca yg budiman...jangan mudah dihasut oleh orang berceritra ttg Islam tapi isinya penuh kebencian terhadap Islam..
silahknan baca dari sumber yg benar dan terpercaya.. siapa itu (WAHHABI). siapa itu Abdulwahab bin Rustum dan siapa itu Syaikh Muhammad bin Abdul wahhab...
Syaikh Muhammad bin Abdul Wahab adalah orang orang yg mengajarkan dan memurnikan ajaran Islam yang dibawa oleh Rasulalloh Muhammad Salallahu alaihi wasallam..
Semoga Alloh memberi kita taufiq dan hidayahNya, membimbing akidah kita, selalu menuntut kita kejalan yg lurus dan Alloh mewafatkan kita dengan khusnul khotimah.
Amiin

Jika dia yang memurnikan ajaran islam dari rasulullah, lalu apakah rasulullah pernah mengkafir kan umat nya sendiri seperti para wahhabi? Sepertinya mustahil. Jujur saja harus nya kita memang tidak saling membenci. Hanya saja kalian itu siapa sembarangan mengkafir kafir kan rasulullah saja tidak pernah mengkafir kafir kan umatnya. Mikir lagi coba

POSTING LAIN Next Post
JUDUL LAIN Previous Post
 

Ketik email Anda di bawah ini